4. října 2013

Mé ordinérní otázky v Blog Tour a mini giveaway!




Ani já jsem nesměla být výjimka mezi českými knižními bloggery a tak jsem se také přihlásila do tkz. Blog Tour, jež pořádá Lauders. Pokud jste náhodou byli poslední dva měsíce někde na konci světa bez elektriky a veškeré komunikace, tak právě pro vás vysvětlím, co to Blog Tour vlastně je. 

Jedná se o meme/projekt, kdy si vyberete sami jednu, dvě, tři otázky, které následně pošlete svým oblíbeným spisovatelům. Nezáleží na národnosti, věku nebo počtu napsaných knih. Potřebujete pouze svou vtíravost, neodbytnost a alespoň jakousi znalost anglického jazyka.

Otázek jsem si zvolila hned několik. Ač jsou poněkud ordinérní, stojím si pevně za nimi, jelikož pro mě samotnou - fantazírujícího pisálka a zároveň neústupnou "spisovatelku", znamenají moc. 


1.otázka zněla: "Kdy jsi/jste začali psát? Pamatujete si daný okamžik?" 

2. pak: "Co byl vůbec první počin, který jste napsal/a?/Samozřejmě, pokud to není příliš osobní/

3. otázkou bylo: "Můžete dát radu lidem jako mě, kteří by taktéž chtěli psát?" 




První a zároveň nejochotnější zpovídanou byla Ivana Ivančáková. Modelka z malé slovenské dědiny samozřejmě s radostí ihned přijala nabídku na focení v Buenos Aires. Co ovšem nevěděla bylo, že si domů odvezla i několik kilogramů drog, což ji zajistilo celých deset měsíců ve francouzském vězení. Právě tam začala psát svou knihu Velké holky nepláčou. Recenze na ní je zde.

Odpovědi:
1) Pisala som vo vazeni ,vlastne kvoli komu aby mi nesvihlo v hlave . ,,nemas sa s kym rozpravat ,lepsie povedane nikomu nemozes doverovat . Kedze citam dost vela a hlavne knihy pisane podobnym stylom . nikdy ma vsak nenapadlo ze ,, moj diar,, uzrie svetlo sveta .Sesternica bola ta, ktora citala moje zapisky ako prva ,ona posunula rukopis Evite . Velmi ma tesi ze kniha pomohla ( POMOZE ) mladym ludom ,ktory si tuzia splnit svoj sen za kazdu cenu ci pozabudnu na skutocny svet v ich okoli.


  • 2) Dlhe roky si pisem diariky ,len tak pre seba .

3) Nie kazdy z nas ma to stastie a moze ,,platit ucty ,, pracou ktora ho bavi a naplna . Kazdy z nas ma vsak sancu ist si za svojim cielom a snom ,nevzdavat sa a hlavne mysliet pozitivne no stat pevne nohami na zemi .





Rychlá odpověď mě v mailu čekala od Darrena Shana, jenž je známý svými nekončícími ságami plnými strachu, napětí a dobrodružství, z kterého doslova mrazí. Dlouho jsem se jeho knihám vyhýbala a nevěřila, že si autor chrlící jedno dílo za druhým může udržet také kvalitu. Mýlila jsem se! Darren Shan je opravdu výjimečný
spisovatel.

Sice mě u odpovědí poněkud odbyl, ale pravdou je, že opravdu vše je krásným stylem vypsané na jeho oficiálních stránkách. Pokud máte dostačující znalost angličtiny, doporučuji pročíst.


Odpověď:
Když nad tím přemýšlím, psal jsem vlastně už od 13 či 14 let. Hodně mých rad můžeš najít v rubrice Writing Tips na mé oficiální stránce. Link najdeš na hlavní straně. Přeji Ti mnoho štěstí!
(Pozn. writing tips)




Třetí v pořadí je Emmy Laybourne. Autorka skvělé knížky Monument 14. Její zpráva mě nejen potěšila,ale i pobavila!

Mail od ní:
Moc Ti děkuji za zprávu. Vždycky jsem ráda, když mi napíší mí čtenáři z České republiky! Omlouvám se, že mi odpověď trvala dlouho (Pozn. asi 3 dny O_o) 


1)Poprvé jsem souvislý text napsala, když mi bylo 8 let. Jednalo se o příběh o mimozemšťanovi jmenujícím e Grog, který byl nakonec sněden svou manželkou!

3)Moje rada pro lidi, kteří chtějí psát je nesoudit svou práci, když tvoříte. Není na vás posoudit, zda je dobrá či ne. Vaše poslání je psát, dělat a potěšit okolní svět vašemi neuvěřitelnými příběhy - NE soudit sami sebe. 






Českou chloubou mezi novodobými spisovatelkami je rozhodně i Tereza Matoušková přezdívaná jako Temnářka. Z jejího pera vznikly knihy jako Hladová přání či Branou snů. 

Její odpovědi: 




1.Pravidelně ve třinácti letech, asi jako každý z mojí generace pod vlivem rodících se fenoménů, jako je Harry Potter nebo Pán Prstenů. Začínala jsem kratšími povídkami a hluboko v šuplíku mám ukrytých i pár nedokončených štěněcích románů. První novelku jsem dokončila až v šestnácti.


2. Pokud pominu pohádky o králíčkovi, myškách a hrníčku v myčce na nádobí, tak podmořskou povídku s názvem Srdce. Žádná romantika, fantasy plné strašidel, polobohů a kdoví čeho dalšího.


3. To záleží na tom, jaké mají konkrétní ambice. "Za každou cenu psát" může znamenat ledacos, někdo si vystačí s tím, že jeho povídky čtou kamarádi, jiný chce publikovat ve sbornících a vyhrávat literární soutěže, další chce napsat světový bestseller.

Myslím, že nejdůležitější je se nevzdávat a jít si za svým, i když je život pes.




Velmi příjemný a sympatický byl i mail od Martiny Formanové. České autorky knih psaných životem. Nevěra po americku, Ten sen, Snědla dětem sladkosti nebo Trojdílné plavky. 

1. Kdy jste začala psát?
Dřív, než mě chytlo psaní, propadla jsem čtení. Jelikož můj táta byl vášnivý čtenář, měli jsme doma fůru skvělých knížek, od klasiky po kvalitní detektivky. Někdy mezi 11 a 16 rokem jsem trávila četbou každou volnou chvilku, a obsahy jsem s chutí vyprávěla svým kamarádkám a spolužákům. Možná ta moje interpretace přečteného byl první krok k vlastnímu vyprávění.
Později, někdy ve třetím ročníku na gymplu, jsem se vypravila do brněnského deníku Rovnost a nabídla jsem jim své služby. Kdovíjak o ně nestáli, ale pár věcí mi otiskli. Coby povzbuzení jsem víc nepotřebovala.

2. Co byla první věc, kterou jste napsala?
První , co mi naskočí, je báseň, která pojednávala o jakémsi mém zklamání z kamarádky. Byla jsem, tuším, v prváku, a pamatuji si, že učitelka, které jsem ji dala číst, ji považovala za milostnou. - Což tedy nebyla žádná moje lesbická fáze, nýbrž vyjadřovací neobratnost.

3. Jakou byste dala radu lidem jako mě, kteří v budoucnu chtějí za každou cenu psát?
Pište!
Psaní je úžasné v tom, že k němu prakticky nic nepotřebujete: žádné drahé náčiní či pomůcky, a nijak se ´nezkazí´, když ho necháte odležet. - Navíc psát třeba svou osobní historii je nesmírně terapeutické, a potenciální zajímavé, když pro nikoho jiného, tak pro Vás samotnou po letech, a třeba taky pro Vaše děti.




Newyorčanka Lauren Oliver má na svědomí oblíbené knížky Delirium, Rekviem, Pandemonium a Chvíle před koncem. 

Její mail: 
1) Přímo příběhy jsem začala psát ihned, jak jsem mohla. Hlavně po psychické stránce. 

2) První příběhy, které jsem zhotovovala byly ze světa knih velkých spisovatelů, jež jsem si tak ráda četla. Chtěla jsem v těchto knížkách ztrávit co nejvíce času, jelikož pro mě hrozně moc znamenaly. 

3) Čti co nejvíce to jde a piš každý den! :)









Soutěžit budeme tentokrá o fantasy knihu Hladová přání a podepsanou fotografii Ivanky Ivančákové! Šťastlivce tedy vylosuji pouze jednoho, ale těšit se může ihned z dvou cen :) 

Giveaway bude probíhat od 4.10. do 30.10.2013. 

Do komentářů piště : 1) Nick-přezdívku pod kterou mě sleduj

2)  Mail:                           

                                    3)  Tvůj blog, pokud nějaký máš:              














38 komentářů:

  1. Raven Aiko
    ravenaiko@gmail.com
    http://lifeinsidethecomet.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Terisekk
    Terisekk.07@seznam.cz
    www.svet-knih-terisekk.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Sleduji jako El
    eliota@centrum.cz
    http://heartofel.blogspot.cz/

    jinak, tohle je moc zajímavý projekt! Docela mě překvapuje, že ti opravdu odepsali.. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kleria Amanda
    kleria.amanda@seznam.cz
    mojenejnejknihy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Bajushka Kováčová
    baajushkaa@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  6. Lenka Ďurčeková
    lenka.durcekova@gmail.com
    music-escapefromreality.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  7. 1) Clara Black (jako Clara Black taky sleduju)
    2) clarushkablack@seznam.cz
    3) http://world-of-fantasy-stories.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Nessa NosTale
    Sara.Kopalova97@seznam.cz
    http://world-of-fantasy-stories.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Maťa Straková
    strakovmaa@gmail.com
    http://books-mylife.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  10. Monika Indráková
    indrakova96@email.cz
    Blog nemám :)

    OdpovědětVymazat
  11. Wayl W.
    wayllcuonsach@gmail.com
    www.wayllsbookstore.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Natalie Nathaly
    nathaly@pobox.sk
    http://nathalys-reading.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  13. Sleduji jako ZdeňkaM
    zdenkamartinakova@gmail.com
    Blog nemám :)

    OdpovědětVymazat
  14. Roxanne
    roxana777@seznam.cz
    roxannes-bookshelf.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Lumos
    itsillegaltokillyou@seznam.cz
    nataliehatessummer.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  16. * Erný
    * andy.pavlicek@seznam.cz
    * my-beloved-books.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Káťa H.
    katarinka.1999@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Janka Pasierbová
    janapasierbova@gmail.com
    Blog bohužiaľ nemám, nejako sa k tomu neviem dokopať. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Zajímavý článek.:.-)
    Katie
    katky.nova@seznam.cz
    kocicikosik.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Jana Mádlová
    jmadlova92@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  21. 1) Hana Šotkovská
    2) mscak@seznam.cz
    3) kit731.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Veru
    kniznilouka.veru@gmail.com
    www.knizni-louka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  23. 1) veta Skutková
    2) ivetaskutkova@seznam.cz
    3) www.iloveanything.blog.cz (upozorňuju, že blog je knižní jen z malé části)

    OdpovědětVymazat
  24. GFC- Caramella15
    Caramella15@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  25. Mischell Humble
    pokorna-michaela@email.cz

    OdpovědětVymazat
  26. Zuzana Kalinová
    makahi@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  27. Lili.en
    obsidian-butterfly@seznam.cz
    www.obsidianovy-motyl.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  28. Sleduju pod Derpette
    dybovamanka@gmail.com
    Odkaz na sebe dávám formou nominace, snad nevadí :) http://dalsiknizniblog.blogspot.cz/2013/10/liebster-blog-award.html

    OdpovědětVymazat
  29. Sleduju jako Carmen
    terezkvapilova@gmail.com

    Zvu vás na Králíka v krabici :)
    http://kralikvkrabici.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  30. Katie
    katinpol@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  31. 1) Ells
    2) skodovavera@seznam.cz
    3) ells.cz

    OdpovědětVymazat
  32. 1) DominikaCouf
    2) xo-domissek-xo@seznam.cz
    3) -

    OdpovědětVymazat
  33. Ahoj :) Nominovala jsem tě :) Jinak hezký článek. http://blackwhite-diaries.blogspot.cz/2013/10/liebster-award-tag.html

    OdpovědětVymazat
  34. 1. Miya
    2. corny23@atlas.cz

    OdpovědětVymazat
  35. Ronnie
    stranska.veronika@volny.cz
    ronnies-books.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  36. mayiree
    mayiree.blogspot@gmail.com
    mayiree.blogspot.com
    (neumím být moc překvapivá, co? :D)

    OdpovědětVymazat