6. září 2013

Žili V zajetí démomů

Do budoucna jsem se rozhodla recenzovat i filmy. Ten poslední, který neunikl mému oku, se jmenuje V zajetí démonů. 


Název: V zajetí démonů (The Conjuring)
Žánr: Horor/Thriller
Režie: James Wan
Vznik: USA/2013
Oficiální popis:
Hrůzostrašný případ z domu v Amityville nebyl první – ještě dříve došlo k záhadným děsivým událostem v Harrisville. Film „V zajetí démonů", natočený podle skutečných událostí, vypráví hrůzný příběh světově proslulých vyšetřovatelů paranormálních jevů Eda a Lorraine Warrenových, kteří byli pozváni na odlehlou farmu, aby pomohli rodině terorizované temnými silami. V nejhrůzostrašnějším případu svého života jsou Warrenovi nuceni utkat se s mocnou démonickou bytostí.

Tohoto hororu jsem si povšimla čirou náhodou. Pouze jsem znuděně koukala na nové trailery a teaser na film V zajetí démonů si mě získal svým spádem, originalitou. Budil dojem snímku, který mě konečně zvedne ze židle. Pravdou je, že si tvůrci dali nejspíše velkou práci se střihem upoutávek, jelikož celkový dojem byl o něco jiný.

Až do samotného konce jsem netušila, že režisér The Conjuring má na svědomí i všeobecně známé Saw: Hra o přežití a spoustu dalších. 

Plus bych dala nálepce "Podle skutečných událostí", jež si může film odnést, jelikož dvojice manželů Warrenových opravdu žila a v oblasti démonologie fungovala. S jakou úspěšností se můžeme už pouze
dohadovat. I tak ve mě toto označení vyvolává jakýsi vnitřní neklid, protože zde je stále určité "Co kdyby" - Co kdyby se opravdu tohle stalo? Co když je alespoň tohle pravda?

Rozhodně ale nepočítám s tím, že by Wan natočil celý film podle toho, že někdo "povídal", proto musím říci, že bych od něj, jako od zkušeného režiséra, očekávala o něco méně klišé. 
Námět filmu? Šťastná rodinka se přestěhuje do velikého, děsivého domu a co se nestane? Začne tam strašit. Dcery mají hrozivé sny, povídají si s duchy a jsou náměsíčné. A tak povolají Eda a Lorraine Warrenovi, aby nestvůry z jejich příbytku vyhnaly.



Co je pro mě určitým kladem jsou způsoby, jakými se ve jmenovaném hororu Wan rozhodl diváka děsit. Ustoupil od u něho obvyklých motorových pil, hektolitrů krve a uřezaných končetin a přešel k vcelku poklidné mrazivé atmosféře. Dokonce mi přišlo, že jsem našasování děsivějších momentů ne vždy dokázala odhadnout, takže jsem se dočkala i několika bechderoucích chvilek. 

Začátek byl, jako u většiny filmů, nudící. Než se děj rozjel a my byli seznámeni s hlavními hrdiny filmu, myslela jsem, že usnu. Nakonec jsem byla ráda, že jsem udržela oči otevřeny. A i kdybych si schrupla, uspěchané a doslova vyšilující finále by mě rozhodně probralo. V posledních letech vznikla, podle mého, velká spousta hororů, ale kvalitních je méně, než šafránu. Zda tento snímek mezi ně zařadíte nechám na vás. Pro mě zůstává příjemně lekavým klišé. 


7/10




6 komentářů:

  1. Já jsem šílený srab, takže na horory nekoukám. Ale o tomhle jsem slyšela hodně dobrého. Můj (jinak vždycky "neohrožený") starší bratr po projekci požádal jeho kamarádku, jestli by ho doprovodila domů. Takže shlédnutí se zatím vyhýbám:D

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Já se na horory nedívám. Jsem moc velký strašpytel. :) :D

    OdpovědětVymazat
  4. Takové filmy mě moc nelákají, každopádně se vždycky smějeme tomu, že je to podle skutečné události.. pak si o pár dní později přečteš, že je to inspirováno skutečností asi na jedno procento. :-D Ale to nevadí, jsem ráda že netočí pořád samé filmy podle knih, ale snaží se i sami.

    OdpovědětVymazat
  5. Takže to bude horror môjho života. Chcem na to ísť do kina. Tam majú vecy hold úplne inú príchuť! :)

    OdpovědětVymazat
  6. No ja som si toto kukla už dávnejšie, no doteraz som z toho posratá :D

    OdpovědětVymazat