9. července 2013

Chladné ostří - máte husí kůži?


Autorka: Franziska Gehm
Název knihy: Chladné ostří
Série: Krimi thriller
Počet stran: 192
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Existuje pouze den. Uplynulá noc není a nikdy nebyla...

Na dřevěném ostrůvku uprostřed jezera je nalezena pobodaná dívka. Nikdo netuší, kdo mohl šestnáctileté Floře tak ublížit. Policie objeví spoustu stop, přesto se jí nedaří pachatele dopadnout. Opravdu si Flora z noci, kdy byla napadena, nic nepamatuje? Nebo snad mlčí úmyslně?

Recenze:
Díky skvělým thrillerům z poslední doby jsem si tento knižní žánr velmi oblíbila. Neuvěřitelným způsobem mě začly bavit psychologické prózy postavené na rozboru vraha a třetí osoby. Právě proto mě na první
pohled kniha Chladné ostří zaujala. Má perfektní obálku a zajímavě vyhlížející anotaci. Pravdou je, že tento příběh psychothrillerem moc doopravdy není (snad až na konec, ale nechci prozrazovat více, než je nutné), spíše bych Chladné ostří přirovnala ke krimi, ale i přesto mě nesklamalo ( ač velkým příznivcem kriminálek asi nikdy nebudu!)

Po prvních pár stránkách mě napadlo, že bych knížku přirovnala k předešlé edici zločin, která mě příliš nezaujala. Jenže tahle kniha má i něco navíc. Zajímavé a poutavé výpovědi svědků a podezřelých mě vždy znovu a znovu upoutaly do děje a vytvořila  jsem si sama nový obrázek o hledaném zločinci.

Vše začíná, když je u Telpenského jezera nalezeno nahé pobodané tělo patřící šestnáctileté Floře. Ta ihned po zotavení tvrdí, že si nic z noci nepamatuje a šokem své vzpomínky vytěsnila. Shodou okolností stejný den utekl z místního vězení i známý zločinec, proto se ihned stává podezřelým číslo jedna on.

Ocenit musím i fakt, že se mi nestalo to, že bych něco z příběhu předem předvídala tím způsobem, že by bylo naprosto jasné, co se stane. Třeba jen tušíte, že oběť - Flora ví více, než přiznává, ale CO je až do konce otázkou.

"Jedná se o příběh mladé dívky, která byla nalezena nahá a pobodaná na malém ostrůvku uprostřed jezera." Už tento nejjednodušší popis nezní jako pohádka pro děti a o to mě víc kniha lákala. Na necelých 200 stranách se seznámíte s Florou, její matkou, přítelem, kamarádkou a dalšími osobami z nejbližšího okolí.

Zaujalo mě to, jak se autorce povedlo vměstnat do vcelku krátkého rozsahu celý rozsáhlý děj. Knihu si zamilují všichni příznivci oddychového čtení. Lekat se u ní nebudete, ale přesto má rychlý spád a nepřevládají nudné popisné pasáže postav. Mě osobně vyhovovalo, že za osoby mluvily hlavně jejich činy a výpovědi.


Jedná se o velmi povedený krimi thriller. Zřejmě se sice nestane knihou roku, ale vážně mě bavila (a to je co říct!)


Za tento výtisk děkuji nakladatelství Fragment!
I vy si můžete knihu pořídit a to zde :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat